Książki historyczne

wtorek, 6 stycznia 2015

9# Recenzja: Saga " Zmierzch "

Nienawidzę tej serii! Najgorsza książka ever! Stephanie Meyer zawiodła mnie. Moja koleżanka przeczytała wszystkie części " Zmierzchu " i była bardzo zadowolona z tej opowieści, historii o niebezpiecznej miłości... Przyznam, że zachęciła mnie do sięgnięcia po tę propozycję swoimi słowami.
" Zmierzch " opowieść, która nie wymaga wiele wyobraźni. Główni bohaterowie: Bella - nieśmiała i słaba dziewczyna - i Edward - silny wampir, który postanawia ową Bellę chronić i jej nie kochać.
Ojojoj, plany Edzia nie spełniły się: biedaczysko, zakochał się w tej dziewczynie, z wzajemnością...
Potem oczywiście ją zostawił, dla bezpieczeństwa, jednak Bella odnalazła ukochanego, już mieli żyć długo i szczęśliwie, jednak ich plany zostały pokrzyżowane: Bella zachodzi w ciążę, rodzi dziecko, które ją zabiło. Warto wspomnieć, że życie całego klanu Cullenów jest zagrożone przez inny klan wampirów. Oczywiście na koniec pojawia się happy end. Wszyscy żyją długo i szczęśliwie...
Podsumowując: seria " Zmierzch " to prosta opowiastka dla przygłupich nastolatek (przepraszam za mocne słowa), którym ta historia miłosna może się podobać. Nie oceniajcie mnie surowo za tę recenzję, ale jestem wymagająca i kiedy sięgam po jakąkolwiek książkę oczekuje w zamian od autora czegoś co powali mnie na kolana i przez co nie będę mogła zasnąć przez długi czas. Po przeczytaniu świetnej książki człowiek powinien mieć depresję, jakby umarł najlepszy przyjaciel, jakby coś się w życiu kończyło. Czytając " Zmierzch " nie czułam nic takiego, stąd moja surowa ocena. Sam Steven King powiedział o " Zmierzchu " : " Zmierzch " nauczył mnie jak ważne jest mieć chłopaka ".
Serię oceniam na 4, 5 w skali 1-10. To zupełne przeciwieństwo " Harry'ego Pottera ", którego ubóstwiam i czytałam go kilka razy, ale o tym innym razem.



2 komentarze:

  1. No właśnie każdy zachwyca się tymi książkami i nie mogę tego zrozumieć co tam jest takiego ciekawego ;)
    Ja polecam "pamiętnik narkomanki"
    http://wi-fi-princesss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała, chociaż to co przeszła Rosiek było straszne

    OdpowiedzUsuń